پنج نکته در انتخاب مرکب روزنامه

انتخاب مرکب روزنامه | ایران شرکا
خانه » پنج نکته در انتخاب مرکب روزنامه

رئوس مطالب

5/5

ترکیب خوب آب و مرکب روزنامه (جذب آب مناسب مرکب)

از ویژگیهای مهم مرکب روزنامه ترکیب مناسب آب و مرکب می باشد، این ترکیب باید طوری باشد که در زمان انجام چاپ ،مرکب داخل تشتک آب نفوذ نکند و نورد آب آغشته به مرکب نشود. وقتی تنظیم آب و مرکب به خوبی انجام شود، چاپ نیز از کیفیت خوبی برخوردار می شود و همچنین باعث کمتر شدن مصرف آب و مرکب نیز می شود.

جذب و خشک شدن مرکب روی کاغذ

مرکب روزنامه ای مناسب چاپ بر روی کاغذ تحریر و یا کاهی می باشد که پس از انجام عملیات چاپ سریع جذب کاغذ شده و خشک شود این ویژگی باعث می شود که مرکب از روی سطح چاپ شده به سطح کاغذ رویی یا زیری منتقل نشده (پشت نزدن کار چاپی) و کارهای چاپی کثیف نشوند.

امولوسیون خوب آب و مرکب روزنامه

از مزیت های اصلی مرکب روزنامه می توان به این نکته اشاره کرد که امولوسیون تشکیل شده روی پلیت، مرکب جذب قسمت های مرکب دوست شده و آب به راحتی مرکب اضافه را از روی پلیت پاک کند و از پخش شدن مرکب روزنامه روی زینک یا روی پلیت و از زمینه آوردن کار چاپی جلوگیری نماید.

انتقال خوب مرکب  از روی لاستیک سیلندر

میزان چسبندگی مرکب  از مزیت های دیگر است . از نظر چسبندگی مرکبی ایده آل است که پس از انتقال مرکب بر روی لاستیک به طور کامل روی کاغذ منتقل شود. در صورتیکه مرکب فاقد این مزیت باشد و مرکب روی لاستیک جمع شود (بالا آوردن لاستیک) این نقص باعث پیچیده شدن کاغذ دور لاستیک و ضعیف شدن زینک در چاپ های با تیراژ بالا می شود.

جمع نشدن مرکب  در گوشه های لاستیک سیلندر

مسئله ی چسبندگی مرکب  در این مورد نیز مهم است. در صورتی که مرکب چسبندگی نامناسبی داشته باشد در حین کار کم کم در گوشه های لاستیک جمع می شود. این معضل خود را در کار چاپی به وضوح نشان می دهد. راه حل اینست از تولید کننده مرکب روزنامه مرکبی با چسبندگی مناسب (نه زیاد و نه کم) بخواهید.

 


نیاز به اطلاعات بیشتری دارید ؟

آماده پاسخ گویی هستیم.