مرکب کلدست چه کاربردهایی دارد؟

کاربرد مرکب کلدست | ایران شرکا
خانه » مرکب کلدست چه کاربردهایی دارد؟

رئوس مطالب

5/5

در نگاه اول چاپ با استفاده از مرکب های کلدست و هیت ست نتیجه مشابهی دارند و کارهای چاپی این دو نوع مرکب بسیار شبیه به هم است. تفاوت اصلی این مرکب ها در ترکیبات آنهاست و اینکه معمولا کیفیت چاپ مرکب هیت ست بسیار بیشتر است اما مرکب کلدست نیز مزایایی دارد.

چاپ با مرکب کلدست به طور کلی ارزانتر تمام می شود. استفاده از کاغذ با کیفیت پایین تر و دستگاه چاپ ارزانتر باعث می شود چاپ با این نوع مرکب برای کسانی که به دنبال راه اندازی کسب و کار چاپ با هزینه کم هستند، جذاب تر باشد. با این حال به نظر می رسد در آینده نه چندان دور کیفیت بالاتر و مرکب های گران تر سلیقه مشتریان باشد.

امروزه بیشتر چاپخانه های روزنامه از مرکب کلدست استفاده می کنند. این مرکب برای چاپ روی کاغذ های تحریر و کاهی (با خاصیت جذب بالا) مورد استفاده دارد. علاوه بر نوع کاغذ روش شناسایی دیگر بوی این نوع مرکب است. معمولا چندین روز زمان می برد تا این مرکب به طور کامل خشک شود.

 مرکب کلدست با کیفیت دارای ادیتیو های سبک می باشد تا پس از چاپ و با سرعت بالای ماشین چاپ بلافاصله در کاغذ نفوذ کرده و سریعتر خشک شود.

خشک شدن سریع کارهای چاپی باعث می شود که مرکب روی کاغذ به روی سطح های زیرین و رویی (پشت زدن( منتقل نشده و کارهای چاپی کثیف نشود. از دیگر مزایای استفاده از مرکب با کیفیت کثیف نشدن نورد های کشنده کاغذ می باشد که خود باعث صرفه جویی در مصرف حلال های شستشوی ماشین و نورد های کشنده کاغذ می باشد.

 


نیاز به اطلاعات بیشتری دارید ؟

آماده پاسخ گویی هستیم.